Аржентина наложи забрана за продажби на смартфоните Apple iPhone и BlackBerry
Аржентинските любители на новите технологии и по-специално на марките Apple iPhone и BlackBerry ще бъдат дълбоко разоравани, понеже правителството реши да наложи вето на продажбите на смартфони, които са внос от чужди страни. В тази категория, разбира се, попадат американската и канадската компания. Причината за забраната е че пазарният дял на Apple iPhone и BlackBerry заема цели 60% и спира развитието на националната икономика. Правителството на Аржентина обясни, че целта на тези рестриктивни мерки е да бъде стабилизирана икономиката на страната, която отчита постоянен спад през текущата финансова година. Забраната обаче не засяга електронните производители Samsung, Nokia, Motorola и LG , които спокойно могат да продължават да пласират продуктите си. Пред Apple и RIM все пак се отваря вратичка – ако компаниите основат фабрика за производство на мобилни устройства на територията на страната, ще могат да продават без ограничения. От RIM съобщиха, че обмислят възможността за партньорство. Apple за момента отказват коментар, но според специалисти, запознати по-отблизо с политиката на компанията, е много малка вероятността да бъде прието предложението за откриване на фабрика.
Аржентина е вдигнала е мерника на двете компании от известно насам. През месец март страната се разбунтува срещу лиценза за внос на смартфони. Това забави пускането на продуктите на Apple и RIM с три месеца докато излезе решение от митническите органи, в което устройствата получават етикет „одобрени“. Правителството на Аржентина обещава да премахне забраната веднага след като икономиката установи стабилни темпове на растеж. Въпреки забраната, достъпът до официалната страница на Apple , където са публикувани техническите характеристики на iPhone, остава неограничен , същото се отнася и за iTunes.
БВП на Аржетина отчита ниски стойности от 2009 година, поради което правителството е принудено да отпуска субсидии в големи размери на селскостопанските производители.
Не остава друго освен да следим как ще се развият нещата в икономически и маркетингов план.