Най-новият автомобил на Ауди А5 с версия Sportback
Това е Audi A5 Sportback. Най-новият автомобил на Audi. Този път инголщадци са кръстосали комби и купе, като резултатът е автомобил, който е накъде в територията между двамата си родители…седан, може би?
Не, казва Audi. А5 Sportback е концепция, подобна на Mercedes-Benz CLS и VW Passat CC в това, че комбинира красотата на купе и практичността на седан – но има една сериозна разлика – пета врата.
Значи е хечбек. Следователно, докато привидно е клонинг на CLS, всъщност е малко по-практичен. Все още няма цени за Великобритания, но европейските версии започват с 2-литровия TDI, който струва 36 000 евро ( или с около 4700 евро по-скъпо от еквивалентното A5 купе). Audi твърди, че базовата версия ще се появи по средата на 2010, което “ще направи A5 Sportback базовия модел на гамата A5.”
В изявлението за пресата, свързано с тази снимка, Audi обяснява за дизайна на Sportback, използвайки фрази като “нетипичния хечбек дизайн е характерен за отличната функционалност на автомобила” и “малкият спойлер и дифузьора създават контраст и очертават атлетичният вид на удължения профил.”
Обаче можем да предположим, че Sportback е по-нисък от A4 седан, но въпреки това има четири пълноразмерни седалки и багажник, голям почти колкото този на A4 Avant. Пет двигателя ще бъдат на разположение от самото начало:2-литров TFSI(208к.с.) и 3.2-литров V6(257к.с.) бензинови и три TDI дизела:2.0л, 2.7л и 3.0-литров. Те са съответно с мощност от 168к.с., 187к.с. и 237к.с., като последният от тях има чудовищния въртящ момент от 500Нм.
Гамата двигатели на Audi вече не е нещо ново, нали? Това, което най-много искаме да знаем, е дали ще има S и RS версии… и отговорът е абсолютно “не знаем”. Е, почти сигурно е, че ще има S версия, която ще бъде много изкушаваща с този вид, цялата практичност и този нов компресорен V6T двигател, на който се наслаждаваме напоследък в S4. А това е без дори да се замисляме за “атлетичният вид на удължения профил”. По-скоро A5 Sexyback.
Актуално