Расизъм в новата реклама на Coca-Cola?
Дни преди най-голямото спортно събитие в САЩ, Super bowl, компанията Coca-Cola е обвинена в расизъм и то съвсем сериозно. Рекламата, която ще видите при колегите от Div.bg, ще бъде излъчена на 3 февруари и ще бъде гледана от около 100 милиона зрители.
Арабската общност в САЩ се е почувствала засегната от клипа, който започва с появяването на арабин с камили. Неназована организация е поискала рекламното видео да бъде променено или свалено.
„Защо арабите винаги се показват като шейхове, забогатели от петрол, терористи или танцьори на кючеци?“, е попитал Уорън Дейвид, президент на Американо-арабския комитет против дискриминацията.
Едноминутният тийзър представя своеобразна надпревара между въпросния арабин с камилата, група каубои, красиви момичета от Лас Вегас и мародери тип „Лудият Макс“. Всички те се стремят да достигнат до лелеяната бутилка Coca-Cola. На сайта на компанията потребителите могат да гласуват кой ще стигне пръв.
„Рекламата на безалкохолната напитка е расистка, защото показва арабите като назадничави и глупави ездачи на камили, които нямат никакъв шанс да постигнат някаква победа“, се казва още в официалното оплакване.